Vastuun jakautuminen koulussa, johtotiimin tehtävät, tiimirakenne, työnjako
Johtoryhmä vastaa koulun toiminnan, pedagogiikan ja organisaatiokulttuurin kehittämisen johtamisesta, mitä toteutetaan yhteistyössä koulun kehittämistiimin (jatkojohto) kanssa. Tiimivastaavina ja koulun jatkojohdon jäseninä toimii viisi opettajaa ja kaksi opinto-ohjaajaa. Johtoryhmän ja jatkojohdon yhteistyön tavoitteena on jakaa johtajuutta ja edistää valmiutta ottaa vastuuta kehittämistehtävistä. Lisäksi tavoitteena on entistä parempi kehittämistyön johtaminen.
Kehittämistyötä tehdään työryhmissä, joihin kaikki henkilöstön jäsenet osallistuvat. Työryhmien toimintaa vetävät nimetyt vastuuhenkilöt. Kaikissa työryhmissä toimii oppilasjäseniä lukuun ottamatta henkilöstön hyvinvointityöryhmää.
Työryhmät ja niiden keskeiset tehtävät ovat seuraavat:
- Oppilaskunta: Edistää oppilaiden osallistumista ja vaikuttamista oppilaskuntatoimintaa hyödyntäen
- Kestävä kehitys: Kestävään kehitykseen liittyvän tietoisuuden ja toiminnan edistäminen koulussa
- Kirjasto, kirjallisuus ja lukutaito: Koulukirjaston toiminnan organisointi ja lukuinnon lisääminen
- Musiikkia arkeen ja juhlaan: Oppilaiden musiikkiesitysten tuottaminen erilaisiin tapahtumiin ja juhliin.
- Kansainvälisyys: Koulumme kansainvälistäminen sekä kulttuurintuntemuksen, kielitaidon ja suvaitsevaisuuden edistäminen
- Verkostoyhteistyö: Yhteistyön organisointi ja kehittäminen Merikosken Rotaryklubin sekä Villa Sulka -palvelutalon kanssa.
- Opin ja kehityn: Oppilaiden hyvinvoinnin edistäminen koulun arjessa
- Tukioppilaat: Oppilaiden sosiaalisen osallisuuden vahvistaminen tukioppilastoiminnan avulla.
- Toiminnallinen koulupäivä: Toiminnallisuuden lisääminen koulupäiviin
- Yhteisöllinen oppilashuolto: Yhteisöllisen oppilashuollon organisointi ja kehittäminen
- Henkilöstön hyvinvointi: Työyhteisön hyvinvoinnin kokonaisvaltainen tukeminen.
- Tvt:n ja tekoälyn pedagoginen hyötykäyttö ja media: Digitaalisuuden monipuolisen hyödyntämisen edistäminen pedagogiikassa
Kehittämistiimin jäsenet ovat työryhmien tukena.