Koulun suunnitelma arviointikulttuurin kehittämiseen
Arviointi on osa jokapäiväistä opetusta ja oppimista. Pyrkimyksenä on keskusteleva, vuorovaikutteinen, jatkuva, monipuolinen ja oppilaan omaa osallisuutta kehittävä arviointi. Keskeistä arvioinnissa on se, että oppilas ymmärtää omaa oppimisprosessiaan ja tunnistaa omat vahvuutensa sekä kehittämisen kohteensa. Arviointi kohdistuu sekä tuotoksiin että työskentelyyn. Arviointi on jatkuvaa ja se tapahtuu oppimistilanteissa. Oppilaan taitotaso huomioiden arvioinnissa hyödynnetään myös itse- ja vertaisarviointia.
Arviointimenetelmiä ja –kulttuuria arvioidaan ja kehitetään jatkuvasti opettajien ja erityisopettajien yhteistyössä.
Linkki Oulun kaupungin alaluokkien Arvioinnin ABC (arvioinnin vuosikello)
https://www.ouka.fi/media/3618/download
Linkki Oulun kaupungin yläluokkien Arvioinnin ABC (arvioinnin vuosikello)
https://www.ouka.fi/sites/default/files/attachments/ArvioinninABC_ylakoulu_2020.pdf