Hyvinvointi
Kokemuksellisen hyvinvoinnin tiedonkeruu ja arviointi
- tarjoaa konkreettisen arviointivälineen ja tulosten käsittelymahdollisuuden lasten, nuorten, henkilöstön ja vanhempien kanssa • vastaa suoraan opiskeluhuoltosuunnitelman kokonaistarpeen arvioon
- tarjoaa oikeutuksen ottaa asioita puheeksi
- teemoittaa vahvuudet ja
- tekee tunnistettavaksi kehittämisen kohteet
Paikallinen ratkaisu lasten ja nuorten äänen kuulemiseksi
- tavoitteena on selvittää yksikön toimintakulttuurissa lasten hyvinvointia edistävät asiat ja estävät asiat
- hyvinvointia arvioidaan lasten, heidän huoltajiensa ja koko kasvatushenkilöstön näkökulmasta
- yksikön tasolla käynnistyy vuorovaikutteinen ja yhteisöllinen prosessi, jonka tuloksena saadaan aikaan yksikön toimintakulttuuria kehittäviä toiminnallisia ja pedagogisia ratkaisuja
- kokemuksellinen hyvinvointitieto ja lasten ja perheiden osallisuus yhdessä luovat edellytyksiä hyvinvoinnin edistämiseksi yksikössä Kokemuksellisen hyvinvointitiedon keruu prosessina