Koulun tunne-ja turvataitokasvatuksen suunnitelma

Koulun tunne- ja turvataitokasvatuksen suunnitelma
Julkinen linkki 

Koulun tunne- ja turvataitokasvatuksen suunnitelmaan tai toimenpiteet liittyen tunne- ja turvataitokasvatukseen. Koulun tunne- ja turvataitovastaava laatii vuosikellon tunne- ja turvataitokasvatuksen toteuttamisesta yhteistyössä koulun hyvinvointityöstä vastaavien toimijoiden kanssa (ks. Perusopetuksen tunne- ja turvataitokasvatuksen opetussuunnitelman liite 12). Lisätietoa ja materiaaleja: www.turvataitokasvatus.fi.

Vuosiluokat 1 – 6  

Hyvinvointia yhdessä  

• 1.-4. luokilla 1h/vk  

• 5.-6. luokilla 1h/2 vk  

• Luokkakohtaiset hyvinvointikartoitukset  
 

Seurataan ryhmän hyvinvointia ja toimintaa  

Tunne- ja turvataitokasvatuksen arviointi -työkalu  
 

• Ryhmäytyminen ja säännöt elokuu  

• Tunne- ja turvataidot syyskuu, tammikuu  

• Vuorovaikutustaidot lokakuu, helmikuu, toukokuu  

• Yksilön hyvinvointi marraskuu, maaliskuu  

• Arjen selviytymistaidot joulukuu, huhtikuu  
 

Teemojen tarkemmat sisällöt kirjattu tiimien toimintasuunnitelmiin  
 

Vuosiluokat 7 – 9  
 

• Vuorovaikutustaitoja, turva- ja tunnetaitoja, arjen selviytymistaitoja sekä yksilön hyvinvointia  

• 15 – 20 h / lukuvuosi  

• Lv-tunneilla, teemapäivinä, osana terveystiedon tunteja  

• Kiva-tunnit, kouluterveyskysely, luokkakohtaiset hyvinvointikartoitukset, MOVE-mittaukset  

Teemojen tarkemmat sisällöt ja aikataulutus hyvinvointisuunnitelmassa 

  • Kiva-tunnit, kouluterveyskysely, luokkakohtaiset hyvinvointikartoitukset, MOVE-mittaukset, Camera Obscura, 7.lk MOK, kaveriluokkaluokkatunnit alakoulun kanssa
  • Teemojen tarkemmat sisällöt ja aikataulutus hyvinvointisuunnitelmassa