Digituki tarkoittaa sähköisten palveluiden ja laitteiden, kuten puhelimen ja tietokoneen, käytön tukea. Tavoitteena on, että tuen saaja oppii digitaitoja ja pystyy asioimaan verkossa itsenäisesti ja turvallisesti.

Digituki tarkoittaa sähköisten palveluiden ja laitteiden, kuten puhelimen ja tietokoneen, käytön tukea. Tavoitteena on, että tuen saaja oppii digitaitoja ja pystyy asioimaan verkossa itsenäisesti ja turvallisesti.
Tervetuloa tutustumaan sähköisen asioinnin tukeen Oulussa. Näiltä sivuilta löydät tietoa eri palvelutarjoajien antamasta digineuvonnasta.
Saat apua oman laitteen, esim. tabletin tai älypuhelimen käyttöön. Annamme digiopastusta viralliseen asiointiin. Neuvomme tulostamisessa sekä internetin käytössä.
Oulu10-asiointipisteissä saat ohjausta ja tukea sähköiseen asiointiin. Oulu10:ssä voit kysyä neuvoa mistä tahansa Oulun kaupungin sähköisestä palvelusta.
Puhelin: 08 558 558 00
Sähköposti: oulu10@ouka.fi
Digituen eettinen ohjeistus
Digi- ja väestötietovirasto on koonnut digituen eettisen ohjeistuksen digituen järjestäjien toiveesta ja tarpeesta. Ohjeistus esittelee digituen antajan ja digituen saajan velvollisuudet. Ohjeistuksen tavoitteena on edistää turvallista ja laadukasta digitukea, joka toteutetaan molempien osapuolten yhteisymmärryksessä.
Voinko auttaa?