Kompostointi-ilmoitus

Kompostointi-ilmoitus tehdään jätehuoltoviranomaiselle. Kompostointi-ilmoituksen tekeminen perustuu jätelainsäädäntöön. Ilmoitukset kirjataan jätehuoltoviranomaisen ylläpitämään rekisteriin ja ilmoitusten avulla pyritään seuraamaan kierrätyksen toteutumista ja varmistamaan, ettei puutteellisesta kompostoinnista aiheudu esimerkiksi rottaongelmia.

Tee ilmoitus kun kompostori on otettu käyttöön, viimeistään kahden kuukauden kuluttua käyttöönotosta.

 Ilmoitusta varten tarvitaan seuraavat tiedot:

  • Kiinteistön osoite
  • Kiinteistön haltijan nimi ja yhteystiedot
  • Kompostointi-ilmoituksen tekijän ja kompostoinnista vastaavan henkilön nimi ja yhteystiedot
  • Kiinteistön rakennustyyppi, eli onko kyseessä omakotitalo, erillis-tai paritalo, rivi- tai kerrostalo.
  • Kompostorin valmistaja, tyyppi ja tilavuus. Jos kompostori on itse tehty, lyhyt kuvaus lämpöeristyksestä sekä siitä, miten haittaeläinten pääsy kompostoriin on estetty.
  • Tieto siitä, kuinka monta kuukautta vuodessa kompostori on käytössä.
  • Jos kompostori on usean kiinteistön yhteisessä käytössä, ilmoitetaan myös muiden kompostorikimppaan osallistuvien kiinteistöjen osoite.

Kompostointi-ilmoituksen voi tehdä Oulun kaupungin sähköisen asiointipalvelun kautta. Ilmoituksen tekeminen vaatii kirjautumisen. Kompostointi-ilmoitusta pääsee tekemään  kirjautumalla sähköiseen asiointipalveluun. Kirjautumisen jälkeen kompostointi-ilmoitus löytyy Ympäristövalvonta-otsikon alta: Kompostointi-ilmoitus.

Kompostointi-ilmoituksen voi lähettää myös sähköpostilla komposti.ilmoitus(at)ouka.fi

tai sen voi tehdä puhelimitse: 040 756 6992 tai 044 7033961.