Oulun kaupungin hyvinvointikeskusten vastaanotoilla kehitetään puhelinpalvelua
Julkaistu 21.6.2022, 22.6. päivitetty ajankohdaksi 29.6.2022
Oulun kaupungin hyvinvointikeskusten vastaanottojen puhelinpalvelu uudistuu keskiviikkona 29.6.2022. Puhelinpalveluun soittavat voivat jatkossa valita tarpeensa mukaisen palvelulinjan riippuen siitä, mitä heidän puhelunsa koskee. Valikkorakenteessa on vaihtoehdot muun muassa reseptiasioille, ajanvaraukselle ja tutkimustuloksille. Puhelinpalvelun kehittämisen tavoitteena on sujuvoittaa puhelujen käsittelyä ja nopeuttaa kiireellistä apua tarvitsevien asiakkaiden palvelua.
Valikkorakenteen kehittämisessä on hyödynnetty puhelujen aiheiden seurantaa, henkilöstön kehittämistyöpajoja ja muiden kaupunkien puhelinpalveluista tehtyjä selvityksiä.
Kehitystyö jatkuu läpi kesän. Palvelun toimivuutta seurataan tarkasti ja tarvittaessa valikkorakenteeseen tehdään muutoksia. Syksyllä 2022 arvioidaan mahdolliset jatkokehittämisen tarpeet asiakas- ja ammattilaispalautteiden, tilastojen ja puheluiden aiheiden seurannan perusteella.